Trek meer bezoekers met gerichte online marketing!

9 maart 2021 0 Door Redactie

Eigenlijk kom je als bedrijf zijnde (in welke branche dan ook) niet meer uit onder het hebben van online marketing. Daarmee trek je namlijk nieuwe bezoekers naar jouw website, waardoor je verkopen of aanvragen omhoog gaan. Online marketing bureau GMU kan je helpen het beste uit je campagne te halen, want zij hebben reeds jarenlange ervaring met het opzetten van marketingcampagnes online. Zij bieden hun social media marketing omgeving Meppel aan, maar ook als je daar niet in de buurt woont kun je hen je campagne laten vormgeven en bijhouden.

De kunst van social media marketing

Vrijwel elke ondernemer denkt bij de start van diens bedrijf dat het vast heel makkelijk is: Facebook en Instagram posts maken. Het tegendeel is echter waar. Je hebt heus zo een post gemaakt, maar of deze een groot effect heeft is natuurlijk nog maar de vraag. Daarom besteden steeds meer mensen hun social media marketing uit aan een expert, zoals de webtoppers van GMU. Zij weten namelijk precies hoe je jouw doelgroep aanspreekt en dus hoe je zo snel mogelijk, zoveel mogelijk nieuwe klanten trekt.

Tussen social media marketing en Google marketing zit een groot verschil. Op Google zijn mensen namelijk gericht op zoek naar iets wat jij te bieden hebt (als ze zoeken op relevante keywords), maar op social media zijn ze gewoon random wat aan het scrollen. Daarom moet je bij Google heel goed opletten dat je de juiste keywords en teksten gebruikt, terwijl je op social media meer op iemands gevoel en emotie moet inspelen. Daarom zijn op social media de beelden die je gebruikt ook zo belangrijk. Zeker filmpjes worden steeds populairder. Dat is niet zo gek, want je trekt nu eenmaal sneller de aandacht met bewegende beelden dan met foto’s.

Nieuwe bezoekers via Google trekken

Wil jij je liever richten op het trekken van nieuwe bezoekers via Google? Dat kan natuurlijk ook. Je moet daarvoor een ervaren SEO specialist zoeken, aan wie je je Google ads uitbesteden kunt. Als je daar zelf mee aan de slag gaat is de kans namelijk groot dat je niet alles uit je campagne haalt, en dat zou zonde zijn. Je moet immers weten hoeveel concurrentie er is op bepaalde zoekwoorden, en hoe hoog je de budgetten moet instellen om niet teveel uit te geven.

Een SEO specialist weet precies hoe je dat doet, en deze kan jouw budget precies zo verdelen als jij wilt. Na een uitgebreide doelgroepanalyse krijg je een voorstel voor jouw Google Adwords campagne, welke deze SEO specialist als je akkoord gaat direct van start kan laten gaan. Zo heb je binnen de kortste keren meer bezoekers op je website, en dus een hogere omzet. Heb jij je er al eens in verdiept?