Hoe draagt online marketing bij aan mijn omzet?

Online marketing is een ontastbaar begrip voor ondernemers die net een webshop of website hebben aangemaakt. Want wat is het, hoe is dit een toevoeging op mijn website en levert het mij daadwerkelijk meer omzet op? Dit zijn waarschijnlijk allemaal vragen die jij je als ondernemer afvraagt wanneer je in overweging bent om te investeren in online marketing of überhaupt in een website/webshop. In deze blog lees je de voordelen van het investeren in online marketing en hoe dit vrijwel onmisbaar is bij jouw online strategie als je omzet wilt gaan maken.   

Zonder online zichtbaarheid geen bezoekers 

Online zichtbaarheid is het belangrijkste wat nodig is om bezoekers naar jouw website te trekken. Je zult op een bepaalde manier moeten gaan nadenken hoe jij jouw online zichtbaarheid kunt vergroten voor jouw huidige en/of nieuwe klanten. Dit kan op vele manieren, wellicht ben jij al een gevestigde ondernemer en heb je al veel bekendheid onder jouw doelgroep. Het online vindbaar zijn is dan ook minder lastig, dan als jij bijvoorbeeld net start met een bedrijf of online business. Deze tips zijn bruikbaar wanneer jij nog weinig online klanten hebt en hier meer omzet of aanvragen wilt behalen.  

Bepaal het doel  

Bepaal ten eerste hoe jij online zichtbaar wilt gaan zijn. Wil je investeren in een goede PR, zoals blogs op kwalitatieve sites, reclames op de televisie of juist in online marketing? In het laatste geval zul je moeten kijken welke online marketing discipline aansluit bij jouw product of dienst. Online marketing bestaat namelijk uit verschillende disciplines. Elke discipline heeft zijn eigen kracht.  

Elke discipline heeft zijn eigen kracht 

Laten we beginnen bij search engine optimization, dit heeft als doel organisch vindbaar te zijn in de zoekmachines van google. Dit doe je door middel van content plaatsen op je website en het zoeken naar kwalitatieve links via linkbuilding. Deze links plaats je dan op vergelijkbare websites die het domein van jouw website weer versterken. Dit resulteert in hogere posities op zoekwoorden die er toe doen binnen jouw branche. Ten tweede is er CRO oftewel conversie optimalisatie. Deze discipline heeft als doel de funnel van jouw website marketingtechnisch zo goed mogelijk in te richten zodat het voor nieuwe bezoekers zo duidelijk mogelijk is hoe zij moeten converteren.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *